پیام تبریک رئیس دانشگاه شیراز به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

پیام تبریک رئیس دانشگاه شیراز به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

علیرضا افشاری‌فر در پیامی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید تاکید کرد: وظیفه تاریخی ما دانشگاهیان، ایستادگی در سنگر علم، اخلاق و بصیرت در برابر هجمه‌های دشمنان این مرز و بوم است.

متن پیام رئیس دانشگاه شیراز به این شرح است:

به‌نام آن‌که جان را فکرت آموخت چراغ دل به نور جان برافروخت

با وزیدن نسیم مهر، رایحه دل‌انگیز آغاز دوباره در فضا پیچیده است؛ نسیمی که یادآور همدلی، همراهی و هم‌افزایی دل‌های مشتاق علم و دانایی است. در این فصل دلنشین، دانشگاه‌ها و مراکز علمی بار دیگر جان می‌گیرند و طنین گام‌های پرامید دانشگاهیان نویدبخش فردایی روشن برای ایران عزیزمان می‌شود.

اینجانب با گرامی‌داشت مقام شامخ استادان و دانش‌پژوهان، فرارسیدن بهار علم و دانش را به همه دانشگاهیان؛ اعضای ارجمند هیئت علمی، یاوران علمی فرهیخته و دانشجویان پرتلاش، به‌ویژه نو دانشجویان عزیز، تبریک عرض می‌کنم.

امروز، جهان در حال گذار به عصری نوین است؛ عصری که موتور محرک آن «دانش‌بنیان» و «فناوری‌های پیشرفته» است. ثروت‌آفرین ترین اقتصادهای امروز جهان بر بنیاد ایده و دانش استوار است، و این رسالت خطیر بر دوش دانشگاه‌ها و مراکز علمی نهاده شده است؛ تا با پرورش نیروی انسانی خلاق، متعهد و مسلط به فناوری‌های روز، زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی و خودکفایی ملی باشند.

بر این باوریم که دانشگاه سنگری استوار در عرصه‌های «خودسازی»، «جامعه‌پردازی» و «تمدن‌سازی» است و امروز بیش از هر زمان دیگر، وظیفه تاریخی ما دانشگاهیان، ایستادگی در سنگر علم، اخلاق و بصیرت در برابر هجمه‌های دشمنان این مرز و بوم است؛ دشمنانی که با ابزارهای جنگ نرم در پی تضعیف باورها، ایجاد تفرقه و تزریق یأس به نسل آینده‌ساز کشورند.

در این راه دشوار، همدلی و هم‌افزایی همه اعضای خانواده بزرگ دانشگاه، کلید موفقیت و رمز پیروزی است. تنها در پرتو وحدت، احترام متقابل و همکاری سازنده می‌توانیم این سنگر را استحکام بخشیم و با تولید علم نافع و تربیت نیروهای متعهد و متخصص، سهمی در پیشرفت و اقتدار میهن اسلامی ایفا کنیم.

خوشبختیم که دانشگاه بزرگ شیراز این نگین درخشان عرصه علم و فرهنگ ایران‌زمین که به تعبیر مقام معظم رهبری «دارالعلمی در دارالعلم» است بار دیگر میزبان جویندگان معرفت و مشتاقان حقیقت شده است. اینجا، در سایه‌سار سروهای کهن و در آغوش کوه‌های استوار، جوانه‌های اندیشه می‌رویند و می‌بالند. دانشگاه شیراز کانونی پویا از امید، نوآوری و بالندگی است که با تکیه بر میراث علمی گذشتگان و بهره‌گیری از دستاوردهای روز، راه فردایی روشن‌تر را می‌گشاید.

از استادان فرهیخته، که چراغ‌های هدایت این مسیر پرپیچ و خم‌اند، صمیمانه سپاسگزارم؛ از دانشجویان عزیز که با شور جوانی و عطش دانایی، روح تازه‌ای به کالبد دانشگاه می‌دمند، قدردانی می‌کنم؛ و خدمات بی‌دریغ کارکنان شریف را که بستر حرکت علمی این مجموعه را فراهم می‌سازند، ارج می‌نهم.

به نو دانشجویان گرامی توصیه می‌کنم با نشاط و انگیزه، پیوند علم و عمل را سرلوحه راه خود قرار دهند و با بهره‌گیری از راهنمایی استادان، نهال دانش را که ریشه در ارزش‌های اصیل اسلامی-ایرانی دارد، به درختی تنومند و ثمربخش بدل کنند.

امید آن‌که همگی، همدل و همگام، در ساختن محیطی پویا، خلاق و سرشار از شور تحصیل و پژوهش بکوشیم و به یاری خداوند متعال و با همتی جمعی، بر افتخارات این دانشگاه پرافتخار بیفزاییم.

تندرستی، سربلندی و توفیق روزافزون همگان را در راه طلب علم و خدمت به جامعه از درگاه خداوند قادر و متعال خواستارم.