ارزیابی میدانی خسارت بارش‌ها در فارس با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران

آمادگی کامل دستگاه‌ها، پایش مستمر شرایط و تقویت هماهنگی بین‌بخشی با هدف حفظ ایمنی شهروندان

ارزیابی میدانی خسارت بارش‌ها در فارس با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران

در پی بارندگی‌های قابل‌توجه روزهای اخیر در استان فارس و بروز خسارت به برخی زیرساخت‌های حیاتی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با حضور میدانی در شهرستان‌های خنج و اوز، آخرین وضعیت مدیریت بحران، روند خدمات‌رسانی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی را مورد بررسی قرار داد.

رئیس سازمان مدیریت بحران، در جریان سفر خود به استان فارس و شهرستان خنج،‌ شکستگی خط ‌لوله اصلی انتقال آب سد سلمان فارسی در محدوده دشت سیف‌آباد و روستای جنگویه را مورد بررسی میدانی قرار داد و بر تسریع در رفع مشکل و تداوم خدمات‌رسانی به شهروندان تاکید کرد.

حسین ساجدی‌نیا در تشریح این بازدیدها گفت: در اجرای دستورات رئیس‌جمهور، وزیر کشور و سازمان مدیریت بحران کشور، مقرر شد بازدیدهای میدانی از مناطق سیل‌زده انجام شود تا ارزیابی دقیقی از وضعیت خسارات و اقدامات انجام‌شده صورت گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: اقدامات خوبی در حوزه مدیریت سیل و جلوگیری از ورود سیلاب به سطح شهرها، روستاها و مناطق مختلف در شهرستان خنج انجام شده که قابل تقدیر است، اما در عین حال، در برخی مناطق نیز خساراتی وارد شده که بررسی دقیق آن‌ها ضرورت دارد.

ساجدی نیا، با تاکید بر اهمیت مدیریت هماهنگ بحران گفت: اقدام به‌موقع، هماهنگی میان دستگاه‌ها و پایش مستمر شرایط، نقش موثری در کاهش خسارات و مدیریت صحیح شرایط بحرانی دارد.

او افزود: این بازدیدهای میدانی کمک می‌کند تا از نزدیک با ابعاد خسارات و مشکلات موجود آشنا شویم.

رئیس سازمان مدیریت بحران، با اشاره به روند ارزیابی خسارت‌ها تصریح کرد: در حال حاضر کارشناسان سازمان مدیریت بحران در چهار استان سیل‌زده کشور مستقر هستند و در استان فارس و شهرستان خنج نیز بررسی و ارزیابی خسارات در حال انجام است.

ساجدی نیا افزود: تلاش می‌کنیم تا هفته آینده به جمع‌بندی نهایی برسیم و گزارش کامل برای تصمیم‌گیری نهایی به هیات دولت ارائه شود.

ارزیابی میدانی خسارت بارش ها در فارس با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران

در ادامه این سفر، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان اوز برگزار شد که در آن آخرین وضعیت بارندگی‌ها، اقدامات انجام‌شده و میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.

غلامرضا غلامی مدیرکل مدیریت بحران استان فارس در این نشست، بر لزوم آمادگی کامل دستگاه‌ها، پایش مستمر شرایط و تقویت هماهنگی بین‌بخشی با هدف حفظ ایمنی شهروندان تاکید کرد.

سامانه بارشی فعال از روز دوشنبه تا صبح جمعه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۴، بارندگی‌های چشمگیری را به‌ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان فارس به همراه داشت.

میانگین بارش ثبت‌شده از این سامانه در سطح استان به ۸۶.۴ میلی‌متر رسید.

در این میان، ایستگاه فیروزآباد با ثبت ۱۷۳ میلی‌متر بارندگی، پربارش‌ترین نقطه استان بود.

در اثر جاری شدن سیلاب در شهرستان خنج و در محدوده دشت سیف‌آباد، خطوط لوله انتقال آب از سد سلمان فارسی دچار شکستگی شد که این حادثه منجر به قطع آب آشامیدنی در شهرستان‌های خنج، اوز، گراش و لار گردید.

مسئولان مدیریت بحران اعلام کردند روند ترمیم این خطوط با جدیت ادامه دارد و پایش شرایط تا بازگشت کامل وضعیت به حالت پایدار ادامه خواهد داشت.