۶۲ پروژه آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۷۹۷ میلیارد تومان در فارس به بهره برداری می رسد

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس  گفت: در هفته دولت امسال ۶۲ پروژه آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۷۹۷ میلیارد تومان در ۲۸ شهرستان به بهره برداری می رسد.

۶۲ پروژه آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۷۹۷ میلیارد تومان در فارس  به بهره برداری می رسد

علی شبانی اظهار کرد: استان فارس در سه ماهه نخست امسال  ۱۸ درصد ناترازی آب را تجربه کرده، همچنین با رشد چهار درصدی مصرف آب، ۶۳ حلقه چاه با دبی ۳۲۰ لیتر بر ثانیه بر اثر تغییر اقلیم خشک شد؛ با این حال تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا با وجود محدودیت منابع، علاوه بر عبور از موانع موجود، آب پایدار برای مناطق مختلف فارس تأمین شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس ادامه داد: کسری آب معادل ۲۸۰ لیتر بر ثانیه در مناطقی از فسا وجود داشت که با تلاش جهادی مدیریت شد و طی کمتر از یک ماه مشکل رفع و از ورود به بحران جلوگیری گردید.

او اضافه کرد: ۲ ماه از فصل گرم تابستان گذشته و امسال استان فارس گرمای بی‌سابقه هوا را تجربه کرد؛ در این مدت با شرایط سختی مواجه بودیم و بارها رکورد مصرف برق و آب جابجا شد.

شبانی با بیان اینکه فارس از لحاظ وسعت معادل ۹ استان کشور از جمله تهران و البرز است، اظهار کرد: استان فارس از لحاظ جمعیت معادل ۶ استان کشور و دارای گوناگونی اقلیم است که همین امرخدمات رسانی در این وسعت جغرافیایی را سخت کرده است.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس بر نقش مهم رسانه برای اطلاع‌رسانی به مردم تأکید کرد و گفت: تنها صدایی که به گوش می‌رسد صدای خبرنگاران است؛ خبرنگاران صدای مردمی که صدایشان به کسی نمی‌رسد را به گوش مسئولین می‌رسانند.

وی با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۵۶ پروژه آب با اعتبار ۵۹۰ میلیارد تومان و ۶ طرح فاضلاب با اعتباری برابر با ۲۰۷ میلیارد تومان افتتاح می‌شود، افزود: ۵۶ پروژه آب استان فارس در ۲۵ شهر فارس با اعتبار ۵۹۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد و با این اقدام ۴۹۹ هزار نفر از خدمات آبرسانی بهره‌مند می‌شوند.

او اضافه کرد:در همین راستا ۶ پروژه فاضلاب نیز در سه شهرستان با اعتباری برابر با ۲۰۷ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

شبانی گفت: این ۶ پروژه فاضلاب جمعیتی برابر با ۲۳ هزار و ۸۰۰ نفر را پوشش می‌دهد؛ در مجموع ۶۲ پروژه آب و فاضلاب فارس در استان با اعتبار ۷۹۷ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

او درباره تأمین آب طرح نهضت ملی مسکن هم اظهار کرد: این طرح در استان مجموعا ۱۴۳ سایت بود که۸۳ هزار و ۴۰۰ واحد دارد و اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه ها در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس تصریح کرد: تاکنون ۲۷ سایت معادل چهار هزار و ۹۰۰ واحد آبرسانی شده است و ۱۰۰ کیلومتر شبکه گذاری برای پروژه های ساخت بالای ۹۰ درصد در نظر گرفته می شود.

رئیس هیأت مدیره شرکت آب و فاضلاب فارس اضافه کرد: در خصوص پروژه های تحت پوشش تسهیلات بانک توسعه اسلامی، اتفاقات خوبی روی داده است که برای ۶ شهر پروژه فاضلاب شکل گرفته است. از محل تسهیلات این بانک روند احداث ۲ تصفیه خانه ۹ هزار مترمکعبی در نی ریز و فسا در حال پیگیری است.