مسعود مقیم مربی شیرازی تیم ملی جوانان در گفتگو با خبرجنوب: امیدوارم بتوانم به‌عنوان نماینده ای از فارس به فوتبال ایران کمکی کرده باشم 

مسعود مقیم مربی شیرازی تیم ملی جوانان در گفتگو با خبرجنوب:  امیدوارم بتوانم به‌عنوان نماینده ای از فارس به فوتبال ایران کمکی کرده باشم 

مسعود مقیم مرد خوشنام فوتبال شیراز و استان فارس که نزدیک به دو دهه است به عنوان استعدادیاب تیم‌های ملی پایه فعالیت می‌کند، با صدور ابلاغی از سوی ریاست فدراسیون فوتبال بعنوان مربی تیم ملی جوانان معرفی شد.

به بهانه این سمت جدید خبرنگار خبرجنوب گفتگویی با مسعود مقیم داشته است کی در ادامه می خوانیم.  وی ابتدا درباره فعالیت خود در تیم های ملی پایه گفت: ضمن تشکر از تمام شماها که به من لطف و محبت دارید. حدود ۲۰ سال است  که با تیم‌های ملی رده‌های پایه همکاری دارم. از رده نونهالان شروع کردم تا تیم امید هم آمدم و این سومین تیم ملی هست که من باهاشون همکاری دارم، چهار دوره تیم ملی نونهالان  بودم، دو دوره تیم ملی نوجوانان بودم، سه دور هم تیم ملی جوانان و یک دوره هم تیم ملی امید و امیدوارم توانسته باشم بعنوان نماینده ای از فارس به فوتبال ایران کمکی کرده باشم.

وی افزود: اینک هم به پیشنهاد آقای حسین عبدی اینجانب به جمع کادر فنی تیم ملی جوانان اضافه شدم و کادر فنی تیم آقای حسین عبدی سرمربی هستند، آقای گنجی مدیر تیم، آقای حاج اسکویی مربی دروازه‌بان‌ها و آقای غیاثی هم آنالیزور تیم ملی جوانان هستند. اما مهمترین چیز برای من اخلاق مداری هست و رمز موفقیت را در صادقانه کار کردن می‌دانم و شکر خدا بدون اینکه به هیچکس وابستگی داشته باشم در خدمت فوتبال استان و کشورم همیشه بوده و هستم .

مقیم درباره برنامه های تیم ملی جوانان گفت: برنامه استعدادیابی از فروردین ماه شروع شده تعدادی از بازیکنان تیم ملی نوجوانان دعوت شده اند و  آقای حسین عبدی به تمام استان‌های کشور سفر کرده و بهترین بازیکن‌ها را انتخاب کرد. جام کافا در قرقیزستان رفتند قهرمان شدند و بازی تدارکاتی با تیم ملی جوانان چین نیز انجام دادند.

وی درباره ترکیب تیم افزود: یازده نفر از بازیکنان تیم ملی نوجوانان که در جام جهانی نوجوانان شرکت داشتند در این تیم حضور دارند که دو نفر آنها لژیونر هستند و سه نفر هم در لیگ برتر حضور دارند و بازی می‌کنند

مقیم در ادامه گفت: همانطور که قبلاً هم گفتم که این نوجوانان در آینده فوتبال ایران حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهند داشت و همانطور که در نوجوانان نتیجه خوبی گرفتند انشاالله در جوانان هم نتیجه قابل قبولی خواهند گرفت.

مربی شیرازی تیم ملی جوانان افزود: در آینده برنامه‌ای که در پیش داریم اردوی امارات هست و دو بازی تدارکاتی هم در امارات انجام خواهیم داد. بعد از آن در مهر ماه بازی جوانان آسیا هست که در لائوس برگزار می‌شود و ما به اتفاق تیم‌های لائوس، هند و مغولستان در یک گروه قرار گرفتیم و در آنجا سه تا بازی داریم به تاریخ‌های ششم، هشتم و دهم مهرماه و تیم اول این گروه مستقیماً برای مرحله نهایی مسابقات جوانان آسیا و کسب حضور در مسابقات جوانان جهان شرکت می‌کند. انشاالله جوانان ما سهمیه جهانی را در این مسابقات هم موفق به کسبش بشوند.

مقیم در پایان گفت: جوانان مستعد و بسیار خوبی جذب شده اند، این‌ها آینده فوتبال ایران هستند و من به این‌ها خیلی امیدوار هستم و می‌دانم نتیجه درخشانی همچون تیم ملی نوجوانان را آقای عبدی در تیم ملی جوانان هم خواهد گرفت. امیدوارم با توجه به نیاز تیم ملی ایران به جوانگرایی، بتوانیم پشتوانه‌های خوبی تربیت کنیم. در پایان بازهم از تمام شماها که به من لطف و محبت دارید تشکر می کنم.