کشف باغی در شیراز که به جای میوه، ارز دیجیتال تولید می‌کرد

کشف باغی در شیراز که به جای میوه، ارز دیجیتال تولید می‌کرد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف ۲۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال بدون مجوز در یک باغ حوالی روستای تفهیان شیراز خبر داد.

سرهنگ محمدرضا رضایی گفت: پس از دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت غیرمجاز استخراج رمز ارز در این باغ، ماموران پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی مرجع قضایی به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بازرسی از باغ مذکور، ۲۵ دستگاه ماینر و متعلقات مربوطه کشف شد. کارشناسان ارزش این تجهیزات را حدود ۱۲ میلیارد ریال برآورد کردند و یک نفر در این زمینه به مرجع قضایی معرفی شد.

این اقدام در راستای مقابله با فعالیت‌های غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال و جلوگیری از مصرف غیرمجاز برق و آسیب به شبکه انرژی استان انجام شده است.