تجربه رحمان عموزاد به طور قطع در المپیک به او کمک خواهد

دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن گفت: تجربه رحمان عموزاد به طور قطع در المپیک به او کمک خواهد کرد، اما برای موفقیت باید فشار و استرس‌ کاذب را از خودش دور کند.

تجربه رحمان عموزاد به طور قطع در المپیک به او کمک خواهد

مسابقات کشتی در بازی‌های المپیک روزهای ۱۵ تا ۲۱ مردادماه در شهر پاریس برگزار و کشتی ایران با ۱۱ نماینده در این آوردگاه بزرگ حضور خواهد یافت.

مهدی محسن‌نژاد، سعید اسماعیلی، امین کاویانی‌نژاد، علیرضا مهمدی، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده نمایندگان کشتی فرنگی و رحمان عموزاد خلیلی، یونس امامی، حسن یزدانی، امیرعلی آذرپیرا و امیرحسین زارع در کشتی آزاد در پاریس به روی تشک خواهند رفت.

تحلیل محمدی از عملکرد مرد بی‌رحم کشتی ایران در پاریس

سیدمراد محمدی  در خصوص وزن ۶۵ کیلوگرم در المپیک، اظهار داشت: با توجه به حضور پرتعداد مدعیان در پاریس، رقابت در وزن ۶۵ بسیار حساس و سنگین خواهد بود. در وزن المپیکی ۱۶ نفر توانستند سهمیه بگیرند که برخی از این مدعیان سابقه کسب مدال جهانی و قاره‌ای دارند. با توجه به اینکه رحمان عموزاد خلیلی کشتی‌گیری فنی و روبه جلو است، می‌تواند از نیروی جوانی برای شکست رقبای خود بیشتر بهره ببرد.

وی افزود: حاجی علی‌اف از جمهوری آذربایجانی و اسماعیل موسکایف مجارستانی را می‌توان از شانس‌های کسب نشان طلا در این وزن دانست اما شرایط روز مسابقه نیز عاملی تعیین کننده برای موفقیت کشتی‌گیران به حساب می‌آید که رحمان می‌تواند با تکیه بر این عامل سربلند از این دیدارها خارج شود.

دارنده مدال طلای جهانی ۲۰۰۶ گوانگژو ادامه داد: هر تعداد که در سطح جهانی مدال‌ بگیرید، اما در المپیک به قول ورزشی‌ها باید روز، روز ورزشکار باشد یعنی در شرایط ایده‌آل روحی و روانی باشد و بتواند فشار و استرس‌ کاذب را از خود دور کند. با توجه به اینکه رحمان نخستین تجربه المپیکی خود را تجربه خواهد کرد، اما مطمئنم می‌تواند این حاشیه‌ها را از مسیر قهرمانی خود دور کند.

وی همچنین در خصوص حضور مهدی تقوی در کنار المپین‌های کشورمان گفت: تقوی در این وزن سال‌ها برای کشورمان به روی تشک رفت و تجربه خوبی هم در رویدادهای جهانی و المپیک دارد که این فاکتور می‌تواند بار فنی خوبی را به رحمان تزریق کند.

مدیر فنی تیم کشتی آزاد مازندران بیان کرد: با توجه به حساسیت اوزان ۶۵ و ۷۴ کیلوگرم در کارزار المپیک شاهد رقابت حساس خواهیم بود. معتقدم برای موفقیت تیم، مربیان و کادر فنی می‌توانند بهترین تصمیم را در بعد روانشناسی، تمرین و تاکتیک داشته باشند.

تحلیل محمدی از عملکرد مرد بی‌رحم کشتی ایران در پاریس