شوکت نظام در انتخابات رقابتی است

گفت و گوی آیت الله دکتر احمد بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و داوطلب نمایندگی دوره ششم در نشست با گروه خبر پایگاه اطلاع رسانی روزنامه خبر جنوب

شوکت نظام در انتخابات رقابتی است
آیت الله دکتر احمد بهشتی نماینده فعلی مجلس خبرگان رهبری

آیت الله دکتر احمد بهشتی نماینده فعلی مجلس خبرگان رهبری و داوطلب ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان استان فارس در نشست با گروه خبر پایگاه اطلاع رسانی روزنامه خبر جنوب به تببین مواضع و تشریح برنامه ها برای حضور در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان پرداخت و حضور مردم در این عرصه را مایه شوکت و عظمت نظام اسلامی دانست.

آیت الله بهشتی نویسنده دهها کتاب با موضوع خانواده وصیانت از آن است، در پایان مباحث مربوط به مجلس خبرگان رهبری این نویسنده و استاد دانشگاه نقبی نیز به مباحث خانواده زد و برخی از مولفه های برجسته در این حوزه را هم تشریح کرد.

آنچه می‌خوانید گزیده ای از سخنان آیت الله دکتر بهشتی در این نشست است.

فقهاي مجلس خبرگان رهبري بازوان توانمند رهبري

تبيين اهميت مجلس خبرگان رهبري در نظام جمهوري اسلامي ايران بر همه مسوولان برگزاری انتخابات و دغدغه مندان در نظام اسلامی لازم است، فقهاي مجلس خبرگان رهبري بازوان توانمند رهبري و رابط بين مردم و نظام اسلامي هستند، مجلس خبرگان نقش مشورتي براي مسئولان و نقش حمايتي از نظام را نيز بر عهده دارند، خبرگان تقویت رهبری است و مردم باید به اهمیت این انتخابات توجه مضاعف داشته باشند، یکی از وظایف مجلس خبرگان کمک به حل مشکلات مردم و تذکر به مسوولان مختلف برای تسهیل و گره گشاییِ امور است، علما بر مبنای انتخاب مردم به این نهاد مهم راه پیدا می کنند، مسائل و موضوعات روز کشور بطور مستمر در کمیسیون های مختلف خبرگان رهبری بررسی و درباره آنها تصمیم سازی می شود.

نمایندگانی در تراز انقلاب اسلامی به مجلس خبرگان بفرستیم 

  مجلس خبرگان باید در تراز انقلاب اسلامی باشد، معیارهای مهم سنجش داوطلبان  مردم با حضور در انتخابات تراز نظام اسلامی را تقویت می‌کنند، باید تلاش شود نمایندگانی در تراز انقلاب اسلامی به مجلس خبرگان بفرستیم، ما قبل از انقلاب هم انتخاباتی داشتیم اما آن انتخابات فرمایشی بود، آن زمان مردم حساسیتی برای حضور در انتخابات نداشتند و داوطلبان اما اکنون انتخابات رقابتی و سالم است مردم حساسیت لازم را دارند و این باعث عظمت و شوکت نظام است هر چه حضور مردم در پای صندوق های رای و انتخابات کم رنگ باشد از اعتبار موضوع  کاسته می‌شود، رادیوهای خارجی و فضای مجازی می‌خواهند مردم را ناامید کنند و تنور انتخابات را سرد نگه دارند. باید مراقبت شود و مردم شریف امیددشمنان را ناامید کنند.

همفکری نمایندگان خبرگان، راهگشای وفاق و همدلی

هر چه نامزدها با هم همراه، همفکر و هماهنگ باشند، ملت نیز علاقه مندتر و مطمئن‌تر می‌شوند. این موضوع راهگشای وفاق و همدلی است،  این وحدت نعمت بزرگی است و امید است این وحدت با همکاری همه مسئولان منجر به تشویق مردم به مشارکت در انتخابات سرنوشت‌ساز شود. البته ما نگران رای‌آوردن نیستیم بلکه نگران حضور هستیم؛ باید مردم را به آینده نظام و مملکت امیدوار کنیم تا بدانند که همه مسئولان قوه‌های مجریه، قضائیه و مقننه برای رفع مشکلات آنها تلاش می‌کنند. مسوولان باید به فکر کار و معیشت و سفره مردم باشند مجلس شورای اسلامی در این زمینه مسوولیت دارد مجلس خبرگان هم در سطح کلان مسوولیت دارد.

امید آفرینی، زمینه ساز رفع گلایه ها

باید با امیدآفرینی زمینه‌های مساعدی برای رفع و دفع گلایه‌ها و مشکلات مردم ایجاد کرد و با روحیه یاس مبارزه کنیم، تا روحیه بی‌تفاوتی در میان مردم حاکم نباشد؛ باید مردم را امیدوار و زمینه حضور در انتخابات را فراهم کرد. این همان کاری است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید می‌کنند و ایشان الگوی ما در مبارزه با روحیه یاس و ناامیدی هستند. پس مشارکت در انتخابات   تیری بر قلب و چشم دشمن است، از همه دعوت می کنم  تا در صحنه انتخابات پیش رو حضور داشته باشند.

نظارت و تحقیق نسبت به نهادهای تحت نظارت رهبری

 سه وظیفه مجلس خبرگان انتخاب رهبری، نظارت بر استمرارشرایط رهبری و قانونگذاری در دایره مسئولیت‌ها و وظایف خود است. رهبر معظم انقلاب همواره در نشست‌هایی که نمایندگان این مجلس با ایشان برگزار می‌کنند، نظارت و تحقیق نسبت به نهادهای تحت نظارت رهبری را به آنها توصیه کرده و خواسته تا اگر مساله و مشکلی وجود داشت مطرح کنند. این موضوع بسیار مهمی و از مطالبات مردم است که خبرگان به نقش نظارتی خود به درستی عمل کند، مجلس خبرگان رهبری با توجه به دیدگاه های روشن گرانه رهبر معظم انقلاب می تواند به وظایف نظارتی خود فعال تر عمل کند .

مسوولان به فکر نجات خانواده ها از گرانی و تورم باشند

معضلات اقتصادی، یکی از مهمترین دلایل بروز مشکلات خانوادگی است،  هر چند این موضوع بر کسی پوشیده نیست اما اینکه ریشه این گره های اقتصادی در کجاست و چگونه باید باز شود سوالی است که همواره در سطح جامعه و در بین کارشناسان و علما مطرح است و باید ریشه یابی شود.

تورم و گرانی های بی حساب و کتاب باعث شده تا طی دو سال اخیر سفره های خانواده ها هر روز کوچک و کمرنگ تر شود. ضمن آنکه این امر باعث شده تا سرپرستان خانواده ها مجبور باشند تا در چند شیفت کار کنند و کمتر در بین خانواده هایشان باشند. اما اینها تنها بخشی از اثرات افزایش لجام گسیخته قیمت ها و تورم در جامعه و بی توجهی مسئولان است. ریشه یابی ارتباط مسایل مالی با چالش های خانوادگی موضوع مهمی است که باید به درستی به آن پرداخته شود در نوع خود قابل تامل است.

بارها به رییس جمهوری موضوع گرانی را گوشزد کردم

سخنانم را به صورت شفاف و رک با رئیس جمهوری در میان گذاشتم،  آقای رئیسی شاگرد حوزوی ما است و تعارفی با ایشان ندارم، در دو سال گذشته هم متذکر شدم و به ایشان منتقل کردم که اگر تورم کنترل شود کسانیکه به شما رای داده اند خرسند و خشنود می‌شوند اما اگر تورم مهار نشود، کسانیکه به شما رای داده اند پشیمان می‌شوند، نگذارید کسانیکه به شما رای داده اند پشیمان شوند، نگذارید در سال مهار تورم، گرانی بنیان خانواده ها را فروپاشید شرایط فعلی اقتصاد مورد تایید علما نیست و باید سامان یابد تا بنیان خانواده مستحکم شود.

اگر وضعیت به همین شكل ادامه پیدا كند و مسوولان فكری برای ثبات اقتصادی و بالا بردن توان خرید اقشار كم درآمد نكنند باید منتظر بروز بحران‌هایی جدی در سطح خانواده‌ها و حتی از هم پاشیدگی خانواده‌ها و در نهایت اضمحلال جامعه باشیم. چرا باید یک نفر سرپرست خانواده سه نوبت کار کند و باز هم نتواند سطح متوسطی از رفاه و آسایش اجتماعی و اقتصادی داشته باشد، چرا باید این همه تشریفات در ازدواج رواج یابد، چرا باید خانواده ها به سمت تشریفات بروند و در عین نداری و مشکل اقتصادی این همه هزینه زندگی بالا برود؟

قابل ذکر است آیت‌الله دکتر احمد بهشتی و هیات همراه همچنین با حضور در بخش‌های مختلف موسسه فرهنگی خبرجنوب، از موزه تاریخ مطبوعات، استودیو خبرجنوب، سالن سینما، مجموعه آموزشی و رفاهی و نیز بخش‌های فنی و تحریریه بازدید به عمل آورده و با مسئولین و کارکنان هر قسمت به تبادل نظر پرداختند. وی همچنین در این دیدار از تلاش و مساعی آقای حسین واحدی پور مدیر مسوول روزنامه خبرجنوب قدردانی کرد.

این استاد فلسفه و فقه همچنین در دفتر یادبود روزنامه خبرجنوب، نوشتاری به یادگار نگاشت و از فرهنگ سازی این روزنامه بین المللی تقدیر نمود و آن را مایه مباهات کشور و استان فارس دانست.