۵۶ پروژه آب و ۶ طرح فاضلاب فارس آماده بهره‌برداری

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب فارس اعلام کرد:در هفته دولت ۵۶ پروژه آب با اعتبار ۵۹۰ میلیارد تومان و  ۶ طرح فاضلاب با اعتباری برابر با ۲۰۷ میلیارد تومان در فارس افتتاح می‌شود.

۵۶ پروژه آب و ۶ طرح فاضلاب فارس آماده بهره‌برداری

به گزارش سایت خبرجنوب ،  علی شبانی دوشنبه در نشست خبری افزود:۶ پروژه فاضلاب نیز در سه شهرستان با اعتباری برابر با ۲۰۷ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب فارس ادامه داد: این ۶ پروژه فاضلاب جمعیتی برابر با ۲۳ هزار و ۸۰۰ نفر را پوشش می‌دهد؛ در مجموع ۶۲ پروژه آب و فاضلاب فارس در استان با اعتبار ۷۹۷ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

افزود: ۵۶ پروژه آب استان فارس در ۲۵ شهر فارس با اعتبار ۵۹۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد و با این اقدام ۴۹۹ هزار نفر از خدمات آبرسانی بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه استان فارس ۱۸ درصد ناترازی آب در سه ماه نخست سال۱۴۰۳ داشت گفت: همچنین با رشد چهار درصدی مصرف آب، ۶۳ حلقه چاه با دبی ۳۲۰ لیتر بر ثانیه بر اثر تغییر اقلیم خشک شدند، با این حال تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا با وجود محدودیت منابع افزون بر عبور از موانع موجود، آب پایدار برای مناطق مختلف فارس تأمین شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب فارس ادامه داد: کسری آب معادل ۲۸۰ لیتر بر ثانیه در منطقه ای در فسا وجود داشت که با این اتفاقات مدیریت شد و طی کمتر از یک ماه مشکل رفع و از ورود به بحران جلوگیری شد.

او اضافه کرد: ۲ ماه از فصل گرم تابستان گذشته و امسال استان فارس گرمای بی‌سابقه هوا داشت؛ در این مدت با شرایط سختی مواجه بودیم و بارها رکورد مصرف برق و آب جابجا شد.

شبانی با بیان اینکه فارس از لحاظ وسعت معادل ۹ استان کشور از جمله تهران و البرز است، اظهار کرد: استان فارس از لحاظ جمعیت معادل ۶ استان کشور است و خدمات رسانی در این وسعت جغرافیایی سخت است و با اقلیم متفاوت هم مواجه هستیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب فارس بر نقش مهم رسانه برای اطلاع‌رسانی به مردم تأکید کرد و گفت: تنها صدایی که به گوش می‌رسد صدای خبرنگاران است؛ خبرنگاران صدای مردمی که صدایشان به کسی نمی‌رسد را به گوش مسئولین می‌رسانند.

او درباره تأمین آب طرح نهضت ملی مسکن گفت: این طرح در استان مجموعا ۱۴۳ سایت بود که۸۳ هزار و ۴۰۰ واحد دارد و اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه ها در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس افزود: تاکنون ۲۷ سایت معادل چهار هزار و ۹۰۰ واحد آبرسانی شده و ۱۰۰ کیلومتر شبکه گذاری برای پروژه های ساخت بالای ۹۰ درصد در نظر گرفته می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب فارس اضافه کرد: در حوزه پروژه های بانک توسعه اسلامی، اتفاقات خوبی روی داده است که برای ۶ شهر پروژه فاضلاب شکل گرفته و یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از طریق این بانک تأمین منابع شده و روند احداث ۲ تصفیه خانه ۹ هزار مترمکعبی در نی ریز و فسا در حال پیگیری است.