گازرسانی به 6 روستا و 140 صنعت در فارس به  مناسبت هفته دولت 

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه از افتتاح و بهره برداری از  پروژه‌های گازرسانی به 6 روستا و 140 واحد تولیدی- صنعتی در هفته دولت سال جاری خبر داد.

گازرسانی به 6 روستا و 140 صنعت در فارس به  مناسبت هفته دولت 

به گزارش سایت خبرجنوب ،  وحید بهفر با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی و زیربنایی، خدماتی و رفاهی در هفته دولت مجموعاً با اعتباری بالغ بر 460 میلیارد تومان  به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی تأمین شده است و طی آیینی با حضور مردم و مسئولان افتتاح می‌شوند.

وی در تشریح این پروژه‌ها، بهره‌برداری از 4 پروژه گازرسانی به شهرستان‌های مرکزی استان فارس و توابع آنها اشاره کرد و گفت: گازرسانی به روستای چاه پهن و منطقه شهید رجایی از توابع شهرستان فسا، روستای کته از توابع شهرستان خفر و شهرک احمدیه شهرستان جهرم،گازرسانی به روستاهای دوسیران، اسلام آباد تنگ شیب از توابع شهرستان کوهچنار با ارزشی بالغ بر 519 هزار میلیون ریال از جمله پروژه‌های گازرسانی آماده بهره‌برداری می‌باشند که مجموعاً 990 خانوار به شبکه گاز استان متصل و از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند. 

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس، گازرسانی به 140 واحد تولیدی - صنعتی در سطح استان فارس با مبلغ 980 هزار میلیون ریال را از جمله مهم‌ترین پروژه‌های مورد بهره‌برداری در هفته دولت نام برد و گفت: با توجه به تأکید کارشناسان و مسئولان استانی جهت صنعتی شدن فارس، شرکت گاز استان نیز  کمک به توسعه صنعتی استان را در دستور کار خود قرار داده است و از این رو آماده توانمندسازی و پشتیبانی صنایع فارس و استفاده از ظرفیت گاز استان در راستای این هدف می‌باشد.

طرح‌های توسعه شبکه گازرسانی در سطح استان پهناور فارس که یکی از خدمات مهم و ارزشمند این شرکت به هم استانی ها می‌باشد، نیز از دیگر پروژهای آماده بهره برداری در هفته دولت است که بهفر در همین راستا از افتتاح و  اجرای 280 کیلومتر شبکه و نصب 8700  فقره انشعاب در سطح استان خبر داد و خاطر نشان کرد: شرکت گاز استان فارس در دو ماه نخست امسال حائز کسب رتبه نخست در نصب انشعاب در کشور شد.

وی تصریح کرد: شرکت گاز استان فارس متعهد به گازرسانی به همه مناطق و بخش‌های محروم استان بوده و امسال نیز اندک روستاهای باقیمانده استان یکی پس از دیگری به مدار مصرف گاز طبیعی متصل می‌شوند.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس یادآور شد: مجموعه تلاش‌های شبانه‌روزی و خدمت بی‌وقفه کارکنان شرکت گاز در خدمت‌رسانی صادقانه به هم استانی‌ها در پهنه فارس در تمام  ایام سال، موجب شد فارس با گازرسانی به بیش از 98 درصد استان به عنوان استان سبز محسوب شود.

بهره‌برداری از140  پروژه گازرسانی به صنایع در هفته دولت

 از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم زمزمه ارتقای شاخص‌های اقتصادی و توسعه واحدهای صنعتی استان به صورت جدی در اولویت دولتمردان قرار گرفت و مسئولان استانی تمام تلاش خود را برای رونق صنعت در استان پهناور فارس به کار گرفتند.

امروزه صنعتی شدن استان فارس به ‌عنوان یک تصمیم سرنوشت‌ساز به منظور توسعه اقتصادی و اجتماعی استان محسوب می شود.

در همین خصوص وحید بهفر، مدیر عامل شرکت گاز استان فارس با اظهار به اینکه گازرسانی به صنایع و بنگاه‌های تولیدی را سرلوحه اهداف شرکت گاز فارس قرار گرفته است، گفت: گازرسانی به 140 واحد صنعتی و صنایع عمده در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۹۸۰ هزار میلیون ریال در هفته دولت به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از این پروژه‌ها، علاوه بر نقش مهمی که در ارتقاء شاخص توسعه صنعت استان و رشد تولید دارد، با ایجاد ایجاد ظرفیت 6/17 هزار متر مکعب گاز در ساعت، میزان 8/1 میلیون لیتر سوخت مایع نیز در سال صرفه جویی می شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس با اشاره به وجود بیش از 8750 صنایع مختلف در گستره فارس و همچنین بالغ بر 71 شهرک صنعتی در استان بیان کرد: آنچه در استان فارس رخ داده است، یک انقلاب در عرصه خدمت رسانی به مردم در صنعت بوده است و این خدمت بی وقفه ادامه دارد.

وی در همین رابطه به پروژهای شاخص گازرسانی از جمله  به کاغذ سازی زاگرس،  ایزوگام شرق دنیا،  پادگان کمیل، شرکت پارسیان پانل،  ورزشگاه 2000نفری حسینی الهاشمی اشاره کرد، گفت: با توجه به اهمیت گازرسانی به بخش های مختلف خدماتی، تولیدی و صنعتی در ارتقای شاخص های زیست محیطی و اقتصادی و نقش مؤثر آن در رفاه و توسعه پایدار استان، این شرکت با اولویت در توزیع گاز این بخش ها تلاش داشته است که عملکرد قابل قبولی داشته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس با بیان اینکه حرکت به سمت صنعتی شدن استان فارس آغاز شده است و مسئولان در حوزه های مختلف گام های اولیه را برداشته‌اند، خاطر نشان کرد: شرکت گاز استان فارس متعهد به انجام وظایف خود تا صنعتی شدن استان است.