مسکو: جهان با ترور ترامپ دموکراسی پوشالی آمریکا را مشاهده کرد

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حادثه سوء قصد به جان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده، تاکید کرد: جهان پس از این حادثه دموکراسی پوشالی آمریکا را مشاهده کرد.

مسکو: جهان با ترور ترامپ دموکراسی پوشالی آمریکا را مشاهده کرد

به گزارش سایت خبرجنوب ، به نقل از راشا تودی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پیامی که آن را در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، نوشت: متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش تر در خصوص این سخنان سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که گفته بود «برای از بین بردن درگیری در اوکراین، باید ریشه‌های آن را از بین برد و از جمله آن ریشه‌ها، تهدیدهایی است که از سوی کشورهای غربی متوجه روسیه است»، این طور پاسخ داده بود که «هیچکس روسیه را تهدید نمی‌کند و در حقیقت آنچه را که روسیه به عنوان یک تهدید در نظر می‌گیرد، گسترش دموکراسی است.»

زاخارووا با یادآوری حادثه سوء قصد به جان ترامپ، تاکید کرد: روز شنبه در جریان کارزار انتخاباتی رئیس جمهور سابق آمریکا، جهانیان شاهد تجسم عینی آنچه که سخنگوی وزارت خارجه این کشور از آن به عنوان دموکراسی یاد کرد، بودند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: بنابراین تعجیب ندارد که برخی کشورها از جمله روسیه، تعریف واشنگتن از دموکراسی را به عنوان یک تهدید برای خود تصور کنند.

 ترامپ بامداد یکشنبه در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا در حالی که در مورد موضوع مهاجرت سخنرانی می‌کرد، هدف گلوله قرار گرفت.

در این حادثه، ترامپ زخمی شد و فرد ضارب و یکی از شرکت‌کنندگان در تجمع کشته شدند. همچنین دو نفر دیگر از حاضران در این گردهمایی نیز زخمی شده‌اند.

ترامپ پس از آنکه در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت، در بیانیه‌ای گفت: یک گلوله به من اصابت کرد که قسمت بالای گوشم را سوراخ کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در آمریکا هیچ جایی برای چنین خشونتی وجود ندارد. ما باید به عنوان یک ملت متحد شده و آن را محکوم کنیم.