طرز تهیه کتلت

کتلت یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای سرخ کردنی می باشد که به روش های متفاوتی پخته می شود

طرز تهیه کتلت گوشت با سیب زمینی خام :

مواد لازم برای پخت کتلت گوشت:

گوشت 250 گرم
سیب زمینی 3 عدد متوسط 
پیاز 1 عدد
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم 
تخم مرغ در صورت تمایل 1 عدد 
آرد سوخاری 1-2 قاشق غذاخوری 

 

طرز تهیه کتلت با سیب زمینی خام:

برای پخت کتلت با سیب زمینی خام، ابتدا سیب زمینی ها را پوست بگیرید و با رنده ی ریز رنده کنید، سپس پیاز را با رنده ی ریز داخل ظرفی جدا رنده کنید و آب آن را جدا کنید و دور بریزید سپس خود پیاز را به سیب زمینی ها اضافه کنید.

 

بعد از آن گوشت چرخ کرده و نمک و فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کنید، و خوب ورز بدهید در این دستور می توانید تخم مرغ را حذف کنید می توانید هم 1 عدد تخم مرغ به آن اضافه کنید و خوب ورز بدهید اگه مایه ی کتلت شل بود به آن 1 یا 2 قاشق غذاخوری آرد سوخاری یا آرد نخودچی اضافه کنید و باز ورز بدهید مدتی مایه ی کتلت را کنار قرار بدهید تا استراحت کند و همه ی مواد به خورد هم بروند.

 

سپس داخل تابه ای روغن بریزید و اجازه بدهید داغ شود، از مواد کتلت بردارید و آن را به شکل دلخواه در بیاورید و داخل روغن سرخ کنید، زمان سرخ کردن کتلت ها حرارت را ملایم کنید تا کتلت شما مغز پخت شود. و در پایان آن را با گوجه و خیارشور و جعفری میل کنید.

 

طرز تهیه کتلت گوشت با سیب زمینی پخته :

طرز تهیه کتلت گوشت با سیب زمینی پخته

 

مواد لازم برای تهیه کتلت :

گوشت چرخ کرده  300 گرم
سیب زمینی 4 عدد متوسط
پیاز 1 عدد بزرگ
تخم مرغ 2 عدد 
آرد سوخاری 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

 

طرز تهیه کتلت گوشت با سیب زمینی پخته :

برای پخت کتلت با سیب زمینی پخته، ابتدا سیب زمینی ها را بشویید و با پوست بپزید، بعد از پخته شدن آن را پوست بگیرید و با رنده ی ریز رنده کنید. سپس پیاز را هم با رنده ی ریز رنده کنید و آب آن را بگیرید و خود پیاز را به سیب زمینی ها اضافه کنید.