دادستان مرکز استان به موضوع نواقص فنی عملیات بهسازی جاده شیراز - خرم بید ورود کرد

دادستان مرکز استان به موضوع نواقص فنی عملیات بهسازی جاده شیراز - خرم بید ورود کرد

در حاشیه سفر دادستان مرکز استان فارس به حوزه های قضایی شمال فارس دستور اصلاح نواقص جاده مواصلاتی شیراز به خرم بید در راستای پیگیری حقوق عامه صادر شد .

دادستان مرکز استان فارس در حاشیه این سفر و پس از بازدید میدانی این محور، ضمن فراخواندن پیمانکار و مسئولان مرتبط و ناظر این طرح در شهرستان خرم بید با تعیین ضرب العجل بر اجرای با کیفیت و منطبق با استاندارد پروژه بهسازی  جاده واصلاتی شیراز به خرم بید در محدوده این شهرستان تأکید کرد و از دادستان حوزه قضایی خرم بید خواست تا ضمن نظارت مستقیم بر عملیات اجرایی در صورت رفع نشدن نواقص، پرونده قصور و ترک فعل مسئولان تشکیل شود.

سید مصطفی بحرینی در این خصوص با اشاره به اینکه دادستانی فارس با توجه به تکالیف تعیین شده در قانون، موضوعات مرتبط با حقوق عامه را با جدیت و حساسیت دنبال می کند گفت: جاده مواصلاتی شیراز به خرم بید از جمله جاده های ترانزیتی پر رفت و آمد جنوب و بخشی از کریدور جنوب به شمال کشور است که در ماه های اخیر توسط پیمانکار در حال اصلاح و بهسازی بود اما با بررسی کارشناسی و میدانی، کیفیت انجام پروژه بهسازی پایین تر از حد انتظار بود .

وی با تأکید بر اینکه پیش از این نیز برخی مسئولان شهرستان خرم بید وجود نواقص کیفی در اجرای طرح بهسازی را مطرح کرده بودند که با عدم توجه پیمانکار پروژه روبرو شده بود گفت: این امر دستگاه قضایی را ناچار به ورود به موضوع کرد و سفر اخیر به حوزه قضایی شمال فارس زمینه  ساز بازدید میدانی و ملاحظه مشکلات بخصوص در روکش آسفالت این جاده شد.

دادستان مرکز استان فارس همچنین به عدم نظارت و کوتاهی در عمل به وظایف قانونی توسط برخی مسئولان اشاره کرد و افزود: دادستان ها در همه حوزه های قضایی مکلف به پیگیری موضوعات و مشکلاتی هستند که مرتبط با حقوق عموم مردم است.

این مقام قضایی استان فارس با اشاره به آمار بالای سوانح جاده ای در استان فارس توجه مسئولان به رفع نقاط پر خطر را مورد تأکید قرار داد و خاطر نشان کرد علاوه بر کارگروه ویژه صیانت از حقوق عامه دادستانی مرکز استان ، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری نیز در سالهای اخیر پیگیری های مستمر و تأثیرگذاری در جهت رفع نقاط حادثه خیز و کاهش سوانح جاده ای داشته است .