خوبی هنوز هم نفس می کشد

خوبی هنوز هم نفس می کشد

زینب دانشور- «خبر جنوب»/ دیری است سایه سیاه نامهربانی بر سر مردمان شهر افتاده و خوبی در پس پرده پنهان است. همین که نشانی از این لطیفه خداوند می بینی سر تا پای وجودت انرژی می شود و چیزی در دلت می لرزد گویا تلنگری به اصل وجودی ات می خورد و نهیبی که تو کجای این داستان ایستاده ای؟ اگر سال های نه چندان دور گرفتن دست ناتوانی یا واگذاری صندلی اتوبوس به کهنسالی رسم اغلب مردمان این شهر بود، حالا دیگر کمتر نشانی از این گونه رفتار به چشم می خورد. این روزها بد بودن زرنگی تعبیر می شود و خوبی سادگی. حالا با دیدن تک و توک مهربانی است که یادمان می آید چقدر انسان ها سنگدل شده اند و چه زود خوبی غریبه شد.

پرویز شیرازی را شاید شما هم در خیابان های شیراز دیده باشید. راننده تاکسی خوشرو و مهربانی که خوبی، پیشه اش شده و آن چه برایش از کرایه بیشتر اهمیت دارد؛ حال خوش مسافران و همشهریانش است. کافی است خود را وسط روز و در گرمای جان سوز تابستان در مسیری پر ترافیک و شلوغ گوشه خیابان تصور کنید. در این شرایط تنها چیزی که شبیه به رویاست، رسیدن تاکسی، هوای دلچسب کولر، یک لیوان آب خنک و لبخندی است که آتش فرو رفته در مغز سرت را فرو نشاند. تعجب نکنید رسیدن به این رویا در شیراز شدنی است. پرویز خان راننده تاکسی شیرازی خودرو خود را چنان برای همشهریانش مجهز کرده گو این که همه اهل شیراز چون عزایزانش اند. از اینترنت رایگان و مانیتور با شبکه های تلوزیونی تا کولر و آب سردکن و صندلی هایی دارای سردکن و گرم کن در این تاکسی وجود دارد.

پرویز شیرازی در گفت و گو با «خبر جنوب» از خودش گفت که در ادامه می خوانید:

پرویز شیرازی هستم متولد 1348 در شیراز. از سال 1386 وارد این حرفه شدم و از سال 1391 برای راحتی و رضایت خاطر مسافران و همشهریانم اقدام به اضافه کردن قابلیت هایی در خودرو کردم که از جمله آن ها آبسردکن، دستگاه کارتخوان، اینترنت رایگان و ... است.

چند سالی است که صندلی ها را با صندلی ماشین لکسوس عوض کردم این صندلی ها علاوه بر ماساژور دارای سیستم گرم کن و سردکن هستند که در فصول مختلف برای راحتی مسافران از آن استفاده می کنم. به جز این ها مسافران می توانند تمام شبکه های تلوزیونی را از مانیتور ببینند یا روزنامه های روز و مجله بخوانند.

تمام سعی من تمیزی و خوش بو بودن محیط تاکسی ام است و هر روز قبل از آغاز به کار در ابتدا ماشین را تمیز می کنم. 5 سال تاکسی نمونه استان شناخته شدم سال 96 سه هزار دلاری که مسافر در ماشین جا گذاشته بود را به او برگرداندم که مورد تقدیر قرار گرفتم. تمام تلاشم این است که باز هم امکاناتی به خودرو اضافه کنم و تا جای ممکن موجب خوشحالی همشهریانم شود. گاهی حتی از عده ای کرایه نمی گیرم و طوری برخورد نمی کنم که احدی با ناراحتی از ماشینم پیاده شود.