جنوب لبنان گورستان تانک‌های اسرائیل خواهد شد/ تل‌آویو در بدترین وضعیت قرار دارد

دبیرکل حزب الله لبنان امروز در سخنرانی خود به مناسبت عاشورای حسینی (ع) گفت: در صورتی که اسرائیل بخواهد تانک های خود را به جنوب لبنان آورد و قصد تجاوز نظامی داشته باشد، بداند که دیگر چیزی به عنوان کمبود تانک نخواهد داشت و این منطقه گورستان تانک های دشمن خواهد شد.

جنوب لبنان گورستان تانک‌های اسرائیل خواهد شد/ تل‌آویو در بدترین وضعیت قرار دارد

به گزارش سایت خبرجنوب ، به نقل از شبکه خبری المیادین، «سید حسن نصرالله» در جمع خیل عظیم عزاداران حسینی با اشاره به جنایت ارتش رژیم صهیونیستی افزود: ما به فلسطین، نوار غزه، کرانه باختری و ملت خود در لبنان که مورد تجاوز رژیم صهیونیستی از ۷۶ سال پیش قرار گرفتند، یاری می رسانیم و از آنها پشتیبانی می کنیم.

وی ادامه داد: آنچه مقاومت در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) انجام داد، حق کامل مقاومت است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین از جبهه محور مقاومت بویژه جمهوری اسلامی ایران و سوریه مقاوم تقدیر و اضافه کرد: ما در لبنان جبهه پشتیبانی از نبرد «طوفان الاقصی» را برای یاری رساندن به ملت فلسطین گشودیم و جبهه های پشتیبانی یمن و عراق نیز گشوده شد.

اذعان سران نظامی و سیاسی اسرائیل به شکست برای اولین بار  

وی گفت: رژیم صهیونیستی برای اولین بار در تاریخ جعلی خود در بدترین وضعیت در همه زمینه ها به سرمی برد و سران نظامی و سیاسی این رژیم به آن اذعان می کنند.

سید حسن نصرالله افزود: سران صهیونیست برای اولین بار از نابودی رژیم خود سخن می گویند.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد:‌ رژیم اسرائیل برای اولین بار اذعان کرد که دچار کمبود نظامی و فرمانده به علت کشته شدن در جبهه های نبرد است. برای اولین بار است که دشمن از کمبود تانک و ادوات نظامی در جبهه نوار غزه و جبهه نبرد شمال فلسطین اشغالی با حزب الله سخن می گوید.

وی خطاب به سران رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اگر تانک های خود را به جنوب لبنان بیاورید و قصد تجاوز نظامی داشته باشید، بدانید که دیگر چیزی به عنوان کمبود تانک نخواهید داشت زیرا اساسا تانکی برای شما باقی نخواهد ماند و همه آنها در جنوب لبنان منهدم خواهد شد.

از تهدید به جنگ گسترده هراس نداریم 

سید حسن نصرالله تاکید کرد: اگر خواسته باشید به غیرنظامیان ما همچنان حمله کنید، بدانید که با موشک های خود به شهرک های صهیونیست نشین جدید شما که تاکنون مورد حمله قرار نگرفته، حمله خواهیم کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: جبهه نبرد ما تا زمانی که تجاوزگری علیه نوار غزه ادامه دارد، متوقف نخواهد شد و تهدید به جنگ (گسترده) از ۱۰ ماه پیش تاکنون، هراسی در ما ایجاد نمی کند.

وی افزود: ما شب گذشته در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان، حدود ۱۲۰ موشک به «کریات شمونه» و بسیاری از شهرک های صهیونیست نشین دیگر شلیک کردیم.

سید حسن نصرالله ادامه داد: جبهه یمن توانست مانع عبور کشتی‌ها از دریای سرخ به سمت فلسطین اشغالی شود و بندر ام الرشراش (ایلات) را محاصره کرد.

مسئولیت کامل جنایات اسرائیل با آمریکا است 

وی اظهار داشت: با توجه به حمایت تسلیحاتی آمریکا از دشمن صهیونیستی، مسئولیت کامل جنایت‌های اسرائیل بر عهده واشنگتن است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: با توجه به نتایج این نبرد که جبهه‌های مقاومت در آن پیروز خواهند شد، آینده اوضاع در جنوب (لبنان با فلسطین اشغالی) مشخص خواهد شد. گزارش‌های منتشر شده مبنی بر توافق در مورد مرزهای جنوبی لبنان (با فلسطین اشغالی) نادرست است.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش گفت: خانه‌هایمان را بازسازی و روستاهایی که در خط مقدم قرار دارند را بار دیگر آباد می‌کنیم، زیرا تمام این روستاها نماد و رمز مقاومت وپایداری ما هستند.

وی اضافه کرد: در صورتی که جنگ متوقف شود، مسئولیت مذاکرات ‌و پاسخ دادن با دولت لبنان خواهد بود. اسرائیل برای اولین بار خود را در وضعیتی می‌بیند که قادر به تحقق اهداف خود نیست و مشکلاتی در ارتش و دستگاه‌های امنیتی خود دارد.

مواجهه دشمن با مشکلات در سطوح امنیتی و اقتصادی برای اولین بار 

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد: کابینه، احزاب، مهاجرت معکوس، اعتماد به نفس، اعتماد صهیونیست‌ها به رژیم و دیدگاه جهان نسبت به اسرائیل نیز با مشکلاتی مواجه شده و همه این امور نتیجه مبارزه و مقاومت است. برای اولین بار است رژیم صهیونیستی در همه سطوح از جمله سطح امنیتی ‌و اقتصادی با مشکل مواجه می‌شود.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: تمام تلاش دشمن برای پنهان کردن تلفات انسانی و مادی در غزه ‌و کرانه‌باختری و جنوب لبنان در حال نمایان شدن است.۹ هزار و ۲۵۴ افسر و نظامی صهیونیست آسیب دیدند که در این میان ۳ هزار نفر دچار قطع عضو، ۶۵۰ نفر فلج،۱۸۵ نفر دچار نابینایی کامل شدند و هزاران نفر نیز از مشکلات روانی شدید رنج می‌برند.

وی همچنین افزود: یمن توانست بندر ایلات را محاصره کند تاجایی که خود آن‌ها اعتراف کردند این بندر ورشکست شده و قیمت حمل بار افزایش ۲۰۰ و۳۰۰ درصدی داشته و این امر بازتاب خطرناکی بر رژیم صهیونیستی دارد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: از امت اسلامی، آزادگان و شرافتمندان جهان می‌خواهیم که با غزه و مردم و مقاومت آن اعلام همبستگی کنند و از ملت فلسطین می‌خواهیم که در این نبرد متحد شود؛ نبردی که سرنوشت فلسطین و منطقه و امت اسلامی را رقم می‌زند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما همصدا با برادرانمان در جمهوری اسلامی ایران، یمن، لبنان، سوریه، عراق و سایر کشورها تاکید می کنیم که در این جبهه نبرد همچنان باقی و استوار می مانیم و در اینجا در ضاحیه جنوبی بیروت بار دیگر با حضرت امام حسین (ع) و نوه بزرگوار ایشان حضرت صاحب الزمان (عج) و نایب برحق ایشان حضرت امام خامنه ای (دام ظله) و خط مشی امام خمینی (ره) و خط مشی و روش امام موسی صدر و فرماندهان شهید خود از جمله سید عباس (موسوی) و شیخ راغب (حرب) و حاج عماد (مغنیه) و حاج قاسم (سلیمانی) و ابومهدی المهندس و همه فرماندهان شهید در میادین و جبهه ها تجدید پیمان می کنیم.