ایمانیه: برای تکمیل ورزشگاه پارس، کمیته ای فنی متشکل از افراد متخصص و توانمند تشکیل شود

استاندار فارس به همراه مدیر کل سازمان بازرسی فارس، مدیر کل اداره ورزش و جوانان فارس و همچنین چندین مسئول دیگر استان در بازدید از ورزشگاه 50 هزار نفری پارس در جریان روند تکمیل این پروژه ملی قرار گرفت.

ایمانیه: برای تکمیل ورزشگاه پارس، کمیته ای فنی متشکل از افراد متخصص و توانمند تشکیل شود

در بازدید استاندار فارس از ورزشگاه 50 هزار نفری پارس مطرح شد:

علی جمشیدپور - «خبرجنوب» 

محمدهادی ایمانیه در این بازدید با بیان اینکه اگر نظارتی بر روند اجرای مراحل ساخت و تکمیل این پروژه توسط متخصصین استان صورت نگیرد باز هم با مشکلات گذشته روبرو خواهیم شد، افزود: تکمیل ورزشگاه پارس نیازمند اعتبارات مشخصی است که باید تأمین شود اما در صورتی این اعتبارات از جانب ما تأمین خواهد شد که زمان بهره برداری و استفاده عموم از امکانات ورزشی این ورزشگاه مشخص شود.

وی ادامه داد: با شرایطی که در این سال ها برای ورزشگاه پارس اتفاق افتاده تنها در صورتی دستور تأمین اعتبار این پروژه را می دهم که مسئولین ورزشی استان به ازای مبالغی که دریافت می کنند ضمانت بانکی ارائه داده و اگر وعده ها محقق نشود این ضمانت ها به اجرا گذاشته خواهد شد.

ایمانیه تصریح کرد: چندین بار برای مشارکت شهرداری شیراز در جهت تکمیل ورزشگاه پارس جلساتی با حضور مسئولین ورزشی استان برگزار کردیم اما قصور و عدم پیگیری از جانب متولیان ورزش بود. در این 3 سال من فقط وعده شنیدم که این کاراها را قرار است انجام دهیم و غیره، اما در عمل چیزی ندیدم.

نماینده عالی دولت در فارس با انتقاد نسبت به عدم انگیزه مدیران ورزشی استان در جهت تکمیل ورزشگاه پارس خاطرنشان کرد: انگیزه و فعل خواستن برای تکمیل این ورزشگاه وجود ندارد. بهترین کار این است که در جهت راه اندازی این پروژه کمیته ای فنی متشکل از افراد متخصص و توانمند تشکیل شود.

ایمانیه افزود: همچنین این روند نیز برای ورزشگاه 6 هزار نفری سردار سلیمانی نیز اجرایی شود تا آن پروژه ملی تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی ابراز کرد: با توجه به عدم توانایی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در ساخت و تکمیل پروژه های مختلف در استان ها، بهتر است رئیس این سازمان از سمت خود استعفا دهد.

استاندار فارس در پایان با استقبال از پیشنهاد خبرنگار «خبرجنوب» برای تشکیل جلسه ای با حضور بخش خصوصی و مسئولین صنایع برای سرمایه گذاری در ورزش با توجه به معافیت مالیاتی که در قانون وجود دارد، دستور پیگیری این موضوع را به مدیرکل ورزش و جوانان فارس داد.

 مدیرکل ورزش و جوانان فارس:چمن ورزشگاه پارس تا پایان آبان ماه قابلیت بهره برداری دارد

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در جریان این بازدید اعلام کرد: شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی قرارداد جدیدی در راستای تکمیل چندین بخش (گیت ورزشگاه، تأمین آب مجموعه، سیستم صوت، روشنایی رینگ بیرون و ...) از ورزشگاه پارس به غیر از چمن با پیمانکار جدید به ارزش 637 میلیارد ریال انعقاد کرده که در حال انجام است.

عبدالرحیم خداجو افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان اسفند مراحل ساخت و تکمیل موارد فوق به سرانجام خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه زمین چمن را از پیمانکار قبلی تحویل گرفته و در حال حاضر خودمان در تلاش برای بهره برداری از آن هستیم، گفت: با جدیت کامل برای رساندن چمن ورزشگاه پارس به شرایط ایده آل برگزاری مسابقات در تلاش هستیم و قول می دهم تا پایان آبان ماه چمن ورزشگاه پارس به بهره برداری برسد.

خداجو افزود: در برنامه ای که برای مولد سازی و تغییر کاربری بخشی از زمین های این پروژه که حدود 14 هزار متر می باشد تدوین شد تاکنون موفق به صدور سند این قطعه زمین برای فروش و کمک به روند ساخت ورزشگاه پارس شده ایم. تنها مانعی که در حال حاضر وجود دارد این است که اداره راه و شهر سازی می بایست در جهت واگذاری این سند به اداره ورزش و جوانان فارس اهتمام ورزد.

کلنگ ساخت ورزشگاه پارس شیراز در سال 1376 زده شد اما عدم تخصیص اعتبارات کافی و به موقع باعث گردید تاکنون این پروژه عظیم ملی با وجود افتتاح صوری در سال 1396، قابلیت استفاده و بهره برداری را نداشته باشد.