اصلاح سامانه روشنایی زیر گذر زند شیراز ، افزایش ایمنی – زیبایی شیراز در شب 

 غلامرضا ذنوبی مدیر امور یک شرکت توزیع نیروی برق شیراز با تشریح اقدامات انجام شده برای تعویض چراغ ها و سامانه روشنایی زیر گذر زند شیراز اظهار داشت : زیر گذر زندیه شیراز به عنوان یکی از بزرگترین زیر گذرهای کشور از سامانه روشنایی مناسبی برخوردار است ، این زیر گذر در سال 78 به عنوان  طولانی ترین زیر گذر شهری  کشور با 850 متر طول ، 6 متر ارتفاع و 15 متر عرض  احداث شد و از همان زمان تامین روشنایی زیر گذر به یکی از اولویت های اصلی شرکت توزیع نیروی برق شیراز تبدیل  و همواره مورد رصد و پایش کارشناسان این شرکت قرار دارد.

اصلاح سامانه روشنایی زیر گذر زند شیراز ، افزایش ایمنی – زیبایی شیراز در شب 

جلوه ای دیگر از تعامل شهرداری و شرکت توزیع برق شیراز
به گزارش سایت خبرجنوب،  مدیر امور یک شرکت توزیع نیروی برق شیراز  در ادامه گفت : چراغ های این زیر گذر به خاطر گرمای زياد ، آلودگی دود ناشی از اگزوزها و بسته بودن فضا همواره در معرض آسیب قرار داشتند ، چراغ های ٤٠٠ و ٢٥٠ وات در اين زیر گذر در فرآیند های مختلف پاکسازی و تعویض می شدند ، البته این چراغ ها توان زیادی از برق شبکه را مصرف می کردند ، کابل های موجود نیز در معرض گرما قرار داشتند و همیشه آسیب استهلاک زودرس و پوسیدگی آن ها را تهدید می کرد.

مهندس غلامرضا ذنوبی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق شیراز در قالب یک کار تیمی رسیدگی فوری و ساماندهی فرایند روشنایی این زیر گذر را در برنامه قرار داد  افزود:  با مشارکت شهرداری منطقه 8 طرح تعویض کلیه چراغ های زیر گذر زند در اواخر سال گذشته کلید خورد و در سال جاری این طرح به بهره برداری رسید.

در اين راستا تماماً از چراغهاي نسل جديد SMD استفاده شده  كه علاوه بر تأمين بهينه روشنايي زيرگذر بصورت برنامه ريزي شده و متناسب با ساعت شبانه روز ، سالانه بالغ بر ١ ميليون كيلووات ساعت نيز صرفه جويي الكتريكي خواهد داشت. مهندس ذنوبي  افزود نصب ٣٦٤ دستگاه چراغ ، حدود ٤٥٥٠ متر كابلكشي با ٣٦٠٠ نفر- ساعت كار در شب ، از اهم اقدامات بوده كه هزينه اي بالغ بر ٤٩ ميليارد ريال داشته است. اجرای این طرح نه تنها موجب افزایش ایمنی زیر گذر زند شده است به زیبایی بصری زیر گذر و مسیر عبور خودروها نیز افزوده است