نجات کشتی کانتینری به‌گل‌نشسته در لنگرگاه بندرعباس با عملیات تیم دریایی بنادر هرمزگان

نجات کشتی کانتینری به‌گل‌نشسته در لنگرگاه بندرعباس با عملیات تیم دریایی بنادر هرمزگان

معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از شناورسازی موفق یک فروند کشتی کانتینری که در لنگرگاه بندرعباس به گل نشسته بود، خبر داد.

اسماعیل مکی‌زاده اظهار کرد: روز جمعه به دلیل شرایط نامساعد جوی، از جمله سرعت بالای باد و ارتفاع زیاد موج، یک کشتی کانتینری با پرچم پاناما به طول حدود ۱۱۰ متر در لنگرگاه بندرعباس دچار سانحه شد. این حادثه در پی از کار افتادن موتور و ژنراتور و همچنین نبود کاپیتان و حداقل خدمه در کشتی رخ داد که در نهایت منجر به به‌گل‌نشستگی شد.

او ادامه داد: بلافاصله پس از وقوع سانحه، اقدامات حقوقی و قضائی آغاز و تیم عملیاتی ویژه برای نجات شناور تشکیل شد. با توجه به شرایط جزر و مدی، عملیات شناورسازی صبح روز شنبه در نخستین فرصت ممکن آغاز شد.

به گفته معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، عملیات با استفاده از چهار فروند یدک‌کش، دو فروند قایق، راهنمای بندر، کارشناسان جست‌وجو و نجات و سایر تجهیزات لازم انجام گرفت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن کشتی به صورت ایمن شناورسازی شد.

مکی‌زاده تأکید کرد: اقدام به موقع و حرفه‌ای این تیم مانع از ماندگاری کشتی در ساحل و جلوگیری از ایجاد تبعات منفی برای ایمنی آبراه و محیط‌زیست دریایی شد.