نور و صدا و شاهنامه خوانی ، نوروز امسال در تخت جمشید

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از برگزاری جشنواره شاهنامه‌خوانی و اجرای برنامه نور و صدا در مجموعه جهانی تخت جمشید در نوروز امسال خبر داد.

نور و صدا و شاهنامه خوانی ، نوروز امسال در تخت جمشید
برنامه نور و صدا تخت جمشید

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبر جنوب ، محمد ثابت اقلیدی در جمع خبرنگاران در شیراز با اشاره به اینکه جشنواره یاد شده عصر جمعه، ۲۵ اسفندماه برگزار می‌شود، گفت: ۲۵ اسفندماه روزی است که سرایش شاهنامه به پایان رسیده است از این‌ رو جشنواره شاهنامه‌خوانی در مجموعه جهانی تخت جمشید برگزار می‌شود که در قالب این برنامه روایت‌گردی شاهنامه (نقالی)، مشاعره، سخنرانی‌های علمی و .. اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با بیان اینکه برنامه های جشنواره از ساعت ۱۴ تا ۱۸ درسالن معرفی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید برگزار می‌شود، افزود: در پایان این مراسم برنامه نور و صدا اجرا خواهد شد.

 جشنواره شاهنامه‌خوانی از سوی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس برگزار می‌شود.

 نور و صدا ، برنامه ای بسیار زیبا و دیدنی است  که در مجموعه تخت جمشید برگزار می‌شود ، این برنامه  شامل  نورپردازی، موسیقی،بازگویی تاریخ کهن دیارمان ایران و در آخر اجرای سرود ای ایران در کنار سازه های تخت جمشید است ، نور افکن ها و بلندگوهایی در کنار یادمان کهن  نصب شده است که بعد از تاریکی هوا با استفاده از آنها برنامه اجرا می شود.