شهاب اسفندیاری کیست؟

شهاب اسفندیاری کیست؟

یکی از چهره‌هایی که در روزهای اخیر در بین حاضران غیر از کاندیداها در برنامه‌های صداوسیما برجسته شده و مورد توجه کاربران فضای مجازی و رسانه‌ای قرار گرفته، شهاب اسفندیاری، رییس دانشکده صداوسیما است. نخست ویدئوی طرح سوال او از مصطفی پورمحمدی، یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری درباره آنچه «حضور نیروهای امنیتی در عرصه های مختلف کشور» عنوان شد در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت. به خصوص نحوه پاسخگویی و زبان بدن و نگاه پورمحمدی به او در این برنامه وایرال شد.

بعد از آن نیز طرح اتهاماتی علیه محمد فاضلی، استاد جامعه‌شناسی که همراه مسعود پزشکیان در میزگرد فرهنگی برنامه‌های انتخاباتی صداوسیما حاضر شده بود، این جلسه را به تنش کشید. اما شهاب اسفندیاری کیست و چه رزومه و بیوگرافی دارد.

شهاب اسفندیاری متولد سال ۱۳۵۶ است. زاده اصفهان. از چهره‌هایی که با حضور وحید جلیلی برادر سعید جلیلی در صداوسیما به عنوان قائم مقام پیمان جبلی- رییس سازمان صداوسیما- در جایگاه ریاست دانشکده صداوسیما که در سال ۱۳۹۵ به آن گمارده شده بود، تثبیت شد و از این جهت بسیاری او را از نیروهای منتسب به حلقه وحید جلیلی معرفی می‌کنند.

بر اساس رزومه منتشر شده از او، اسفندیاری دارای مدرک کارشناسی کارگردانی سینما، کارشناسی ارشد سینما و دکتری رشته «نظریه انتقادی و مطالعات فیلم» است. او مدرک فوق لیسانس خود را از دانشگاه هنر و مدرک دکتری خود را از دانشگاه ناتینگهام انگلستان اخذ کرده است.

به نظر می رسد تنها رزومه اسفندیاری پیش از رسیدن به ریاست دانشگاه صداوسیما، مدیریت امور تامین برنامه شبکه اول صداوسیما از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲، مدیریت گروه فیلم و سریال شبکه ۳ بین سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ استادیاری دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر و مدیریت گروه سینما در این دانشگاه بین سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ باشد.

او در همان سال ۱۳۹۵ در «شورای بازبینی فیلم های سینمایی» عضو بوده و مدیریت «بخش علمی و آموزشی جشنواره جهانی فیلم فجر» را بر عهده داشته است.

کتاب‌های «سینمای مقاومت»، «اکران فیلم خارجی؛ فرصت و تهدیدها برای سینمای ملی»، « دیده بان»، « دولت چگونه به سینما کمک می کند» از جمله آثار اسفندیاری است.

بیشتر بخوانید

محمد فاضلی کیست؟ | از مشاور فرهنگی مسعود پزشکیان چه می‌دانیم؟