رونمایی از سند توسعه گردشگری فارس؛هفته آینده

رونمایی از سند توسعه گردشگری فارس؛هفته آینده

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: سند توسعه گردشگری فارس تدوین شد.

مهدی پارسایی گفت: این سند ۵۰ صفحه‌ای بر اساس اسناد آمایش، برنامه هفتم توسعه و سند مهندسی فرهنگی استان تهیه و جمع‌بندی شده است هفته آینده به‌صورت رسمی رونمایی خواهد شد.

 سند توسعه گردشگری فارس با همکاری دانشگاه شیراز و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با چشم‌اندازی پنج‌ساله تدوین شده تا شرایط برای بهره‌مندی حداکثری اقتصاد فارس از گردشگری فراهم شود.

پارسایی همچنین از تشکیل شورای راهبردی گردشگری استان خبر داد و گفت: این شورا با دستور استاندار راه‌اندازی شده و هر سه هفته یک‌بار تشکیل جلسه خواهد داد.

در این نشست‌ها، پیشکسوتان فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان گردشگری حضور خواهند داشت تا نظرات خود را برای ارتقای این حوزه ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: همچنین با اشاره به حوزه اجرا و تأمین اعتبارات گفت: امسال حدود ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استانی اداره‌کل میراث فرهنگی فارس به‌طور کامل جذب شد و طرح‌های متعددی در حوزه مرمت آثار تاریخی به اجرا درآمد.