خدمات خادمیاران رضوی استان فارس به جاماندگان پیاده روی و زائرین امام رضا (ع)

خدمات خادمیاران رضوی استان فارس به جاماندگان پیاده روی و زائرین امام رضا (ع)

چهارشنبه‌ها در میان روزهای هفته برای ما ایرانیان که چشم امیدمان به مشهدالرضا(ع) و ولی‌نعمتمان حضرت شمس‌الشموس(ع) است، فرصتی است مغتنم تا فارغ از روزمرگی‌ها و خستگی‌هایی که زندگی بر جانمان بار می‌کند دل‌هایمان را از دور و نزدیک روانه حرم کنیم و در سایه‌ انس و الفت با امامی که رأفتش ملموس و قابل درک است، جسم و جان سبک کنیم.

همزمان با سالروز شهادت امام رئوف (ع) شیعیان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت و  برخی از اهل سنت و محبان اهلبیت(ع)  به زیارت امام رضا (ع) مشرف می شوند، آنها به هشتمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت عشق می‌ورزند و همه‌ ساله به زیارت حرم ایشان مشتاقانه می شتابند، همین عشق و علاقه به امام رضا (ع) می‌تواند بهترین عامل وحدت مسلمانان در استان و کل کشور باشد.

به گزارش روابط عمومی کانون های خدمت رضوی استان فارس، خادمیاران رضوی در شیراز و در مسیرهای حرکت کاروان های زیارتی امام رضا (ع) در سطح استان فارس و در مسیرهای منتهی به  مشهد مقدس طی روزهای گذشته با برپایی موکب و پذیرایی از جاماندگان زائرین امام رضا (ع) جلوه هایی بدیع از عشق و ارادت رضوی خلق کردند.

 برپایی موکب ها در این مسیرها از شب 28 صفر شدت بیشتری گرفته و حال و هوایی دیگر دارد ، خادمیاران با پرچم امام رضا علیه السلام در سفینه النجاه شیراز نیز که در محل پیاده راه سلامت و ایستگاه مترو شاهد شیراز توسط خادمان مسجد امام صادق (ع)، به همین مناسبت ساخته شده، حضور دارند و حال و هوای امام رضایی در این محل  ایجاد کردند ، خیل جوانان عاشق امام رئوف با دیدن پرچم امام رضا (ع) ضمن یافتن توجه خاص به آن حضرت داوطلب خدمت در موکب های پذیرایی هستند.

همزمان با شب شهادت امام رضا (ع) نیز با ویژه برنامه های خاص و با حضور خادمیاران آستان قدس پذیرایی از جاماندگان زیارت امام رئوف در شیراز ادامه دارد  و همچنین فردا شب در شام شهادت امام رضا (ع) این برنامه ها  با برنامه چهارشنبه های امام رضایی هم نوا می شود و  ویژه برنامه های خدمات خادمیاران با رنگ و بویی رضوی در همین مکان به اوج خواهد رسید.

در این مراسم ها و موکب ها، ضمن قرائت صلوات خاصه و مدح های امام رضایی،  وعاظ  و مداحان به ذکر بیان اخلاق و رفتار امام رضایی و مصیبت آن امام رئوف می پردازند.

در حالیکه  موکب حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان یکی از موکب های استان فارس نیز در مشهد ارائه خدمت می نماید  با پذیرایی از زائران آقا امام رضا (ع) در مشهد مقدس باهمکاری خادمیاران شهرستان فسا تا پایان شام شهادت امام رئوف این خدمات را ادامه خواهد داد.

این موکب با ظرفیت پذیرایی از یک هزار نفر خواهر و برادر، خدمات  پذیرایی روزانه، صبحانه، ناهار و شام به زائرین می دهد و امکانات پذیرایی را باهمکاری کانون های خدمت رضوی استان فارس، خودیاری و مشارکت شهروندان شهرستان فسا با عنوان تکیه حضرت زهرا سلام الله علیهما از این شهرستان تهیه و به مشهد انتقال و خدمات داده می شود.

علت این همه محبت در بین خادمیاران و مردم سرزمین ما چیزی جز عشق به خاندان عصمت و طهارت نیست چرا که بشر همیشه از ازل تا ابد با عشق زندگی کرده است و زندگی خواهد کرد.