برگزاری مسابقات دوچرخه سواری دختران نوجوان کشور در شیراز

رئیس هیات دوچرخه سواری فارس: شأن ورزش فارس داشتن پیست اختصاصی دوچرخه سواری است

برگزاری مسابقات دوچرخه سواری دختران  نوجوان کشور در شیراز

علی جمشیدپور - «خبرجنوب»/ مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی دختران نوجوان منطقه دو کشور در شیراز برگزار گردید.

این دوره از مسابقات در ورزشگاه بزرگ پارس شیراز برگزار شد و دختران دوچرخه سوار نوجوان از استانهای اصفهان، بوشهر، هرمزگان و فارس با هم به رقابت پرداخته و پس از پایان مسابقات نفرات ذیل موفق به کسب عناوین زیر گردیدند

نفرات برتر رشته ۵۰۰ متر سرعت ۱- ستایش جدیدی (اصفهان) ۲- سیده آسا موسوی (فارس) ۳- فاطمه خادمی (فارس) ۴- مهتاب موسوی (اصفهان) ۵- فاطمه رستمی (هرمزگان).

نفرات برتر رشته دور امتیازی ۱- ستایش جدیدی (اصفهان) ۲- سیده آسا موسوی (فارس) ۳- آرمیتا صالحی (فارس) ۴- نازنین زهرا نعمت الهی (فارس) ۵- الناز دیدار (فارس).

نفرات برتر رشته ۲۰۰۰متر نیمه استقامت ۱- فاطمه جمالی (فارس) ۲- مهتاب موسوی (اصفهان) ۳- ملینا کیانی (اصفهان) ۴- آرمیتا صالحی(فارس).

نفرات برتر رشته کوهستان ۱- فاطمه جمالی (فارس) ۲- ملینا کیانی (اصفهان) ۳- فاطمه خادمی (فارس) ۴- درسا بوستان (بوشهر) ۵- نازنین زهرا نعمت الهی (فارس).

رئیس هیات دوچرخه سواری فارس در گفت و گوی اختصاصی با «خبرجنوب» با بیان اینکه برای اولین بار این مسابقات در سطح کشور برگزار شد، اظهار کرد: هدف فدراسیون از برگزاری این مسابقات استعدادیابی، پشتوانه سازی و آینده نگری برای رشته دوچرخه سواری در بخش بانوان بود که این امر در جهت ارتقای تیم ملی دوچرخه سواری در سال های آینده در دستور کار قرار دارد.

میثم قائدی با اشاره به تقسیم بندی استان های کشور به 6 منطقه، عنوان کرد: با توجه به تقسیم استان های کشور به 6 منطقه توسط فدراسیون دوچرخه سواری، فارس به همراه استان های اصفهان، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری یک منطقه را تشکیل دادند که در این مسابقات 4 استان حضور داشتند.

وی افزود: با در نظر گرفتن اینکه این رقابت تنها در بخش بانوان در رده سنی نوجوان برگزار شد، استان های کهگیلویه و چهارمحال نماینده ای نداشتند اما مسابقات از سطح و کیفیت مطلوبی برخوردار بود.

رئیس هیات دوچرخه سواری فارس نسبت به کمبود امکانات و زیرساخت دوچرخه سواری استان در مقایسه با دیگر استان های کشور گلایه کرد و افزود: استان های پیشرو در دوچرخه سواری با دارا بودن پیست اختصاصی شرایطی به مراتب بهتر از فارس دارند. متأسفانه سال هاست قرار است پیست دوچرخه سواری ورزشگاه پارس ساخته و به بهره برداری برسد اما تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده و با همت اعضای هیات دوچرخه سواری فارس و با تلاش شبانه روزی قسمتی از ورزشگاه پارس مهیای برگزاری این مسابقات شد.

میثم قائدی با تأکید بر اینکه شأن ورزش فارس بیشتر از این هاست، ابراز کرد: وقتی می بینم که استان پهناور فارس با پتانسیل های بالای ورزشی که دارد تنها به دلیل نبود زیرساخت ورزشی، از پیشرفت محروم می ماند دلگیر می شوم. به طور مثال در رشته دوچرخه سواری هم اکنون با نداشتن پیست اختصاصی در رشته های جاده و کورسی از دیگر استان های کشور جا مانده ایم.

وی اضافه کرد: اگر رشته کوهستان را در نظر بگیریم که شرایط نسبتا خوبی برای ورزشکاران فارس فراهم بود، امسال در مسابقات قهرمانی آسیا، 3 ورزشکار از 4 دوچرخه سوار اعزامی به این مسابقات از استان ما بودند.

رئیس هیات دوچرخه سواری فارس با اشاره به رابطه خوب هیات دوچرخه سواری استان با فدراسیون اذعان کرد: در تلاش هستیم تا میزبانی مسابقات دوچرخه سواری کوهستان قهرمانی کشور در رده های سنی جوانان، امید و بزرگسالان در دو بخش آقایان و بانوان را برای فارس اخذ کنیم.

میثم قائدی در پایان ضمن تشکر از روزنامه و سایت «خبرجنوب»، خاطرنشان کرد: حمایت در هر زمینه ای موجب پیشرفت می شود و با در نظر گرفتن پتانسیل دوچرخه سواران فارس در تمامی رشته ها، از مسئولین و متولیان ورزش استان تقاضا دارم برای ساخت و تجهیز پیست اختصاصی دوچرخه سواری اهتمام بیشتری ورزند.