عراقچی: نفی سلطه همیشه نصبالعین ما در مذاکرات بوده است
عباس عراقچی در مراسم تجدید میثاق کارکنان وزارت امور خارجه با آرمانهای امام خمینی(ره) اظهار داشت:
حضرت امام بر اهمیت نفی سلطه غرب و تأکید بر عزت و حیثیت ملی تأکید داشتند.
در اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است که این نظام بر پایه نفی ستمگری، ستمکشی، سلطهگری و سلطهپذیری بنا شده است.
در زمینه هستهای، یکی از نکات کلیدی که مبنای حرکت ما را تشکیل میدهد، همین اصل نفی سلطه است.
در خصوص غنیسازی، که به عنوان یکی از نیازهای ضروری کشور مطرح است، مطالب زیادی قابل بیان است.
چه در مذاکرات قبلی و چه در مذاکرات فعلی هستهای، موضوع نفی سلطه همواره به عنوان یک اصل اساسی در وزارت امور خارجه مورد توجه بوده است.

ادمین 



